środa, 13 października 2010

U babci...

...przez lata bez zmian.
Wszystko zawsze na swoim miejscu,od lat niezmienionym,

porcelanowe filiżanki w których od zawsze piłam i pijam herbatę,





ciastka lub ciasto,które są obowiązkowe do herbaty,srebrne łyżeczki,




zdjęcia przodków,piękne czarno-białe,ileż to razy wpatrywałam się w swoich pradziadków i szukałam podobieństw.





Ileż wspomnień jest w tych wszystkich przedmiotach starszych ode mnie?
Moje dzieciństwo,okres dorastania,życie dorosłe.
U mnie wiele się zmieniło,ale u babci,u babci jest tak samo,tylko ona już zupełnie siwa i drobniutka...

27 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie piękne rzeczy "z historią" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I za to właśnie kocham moją babcię,że kiedy bym do niej nie przyjechała zawsze jest wszystko na swoim miejscu, jak wtedy gdy opuszczałam rodzinne miasto. Babcie tak już chyba mają, że obowiązkocho do herbatki lub kawy podają ciasto:) Piękne zdjęcia, Lenka będzie miała wspaniałą pamiątkę:)
    Pozdrawiam Was cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach, wspominam moją Babcię, a najbardziej jej pierogi z grzybami, domowy makaron i herbatę z cytryną, która zawsze stała w dużym porcelanowym kubku przy łóżku. Co ja bym oddała za taki kubek!!! Babcinego mieszkania już nie ma, ale u mnie jako lustro w przedpokoju wiszą drzwi z jej starej szafy...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta niezmienność jest nam potrzebna po to, byśmy mogli się zmieniać...

    Cudowne refleksje...

    Ściskam mocno :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Stare zdjęcia cudowne...uwielbiam takie!!
    Właśnie w niedzielę z moja sis,gdy jeszcze była przejrzałyśmy wielki karton fotek z dzieciństwa i młodości moich rodziców...i Babcia nasza kochana też była!!To sa cudne wspomnienia!
    Moja Babcia też wiekowa,ale trzyma się suuuper i tak bardzo ja kocham!
    I też poukładana...jak na Babcie przystało!:):)
    Pozdrawiam Was cieplutko!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pauli, skąd ja to znam:), piękne wspomnienia, cudowne przedmioty z duszą, z łezką w oku, ogląda się takie obrazki, i te piękne pomieszane ramki,cudnie to wygląda, chyba odgapię od babci:) ściskam

    OdpowiedzUsuń
  7. Ile pięknych przedmiotów!! Cudnie!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiesz i to chyba jest właśnie fajne, ta niezmienność u babć, ten duch czasu, który się gdzieś zatrzymał...
    U mojej babci niestety ostatnio był remont... :/ tylko stary zegar wisi na ścianie... babcia mówiła, ze mogę go sobie zabrać... ale ja wolę aby jeszcze u niej był, ja i tak nie mam gdzie... a singerka stoi w garażu buuu :/
    ściskam :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie są właśnie Babcie, jedyne i niepowtarzalne właśnie między innymi za tą niezmienność ...

    OdpowiedzUsuń
  10. jaki absolutnie cudowny klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Babcine skarby, nastroj jej domu, zapach ciasta i choinki...to na zawsze pozostanie we mnie, to moj najwiekszy skarb-jak i chyba kazdej z nas, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Szczęściara z Ciebie, że masz Babcię!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja z moją babcią jesteśmy tak zżyte że raz dziennie zasiadamy przy kawie na ploteczki kobiet dwóch pokoleń. Nie przeszkadza nam w tym to że dzieli nas prawie 800 km;)
    Bo niema jak u Babci boku;)
    Piękne zdjęcia ;)
    Pozdrawiam cieplutko ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękna porcelana.
    Dobrze, że są babcie.
    Ich ciepło, miłość uśmiech i obowiązkowo smakowite ciasto to coś najlepsze na świecie

    OdpowiedzUsuń
  15. Paulinko u mojej Babci w szafie nawet kocyki i kołderki leżą tak samo jak ok 20 i więcej lat temu

    Miłego dzionka kochana

    OdpowiedzUsuń
  16. No tak,babcie już tak mają:))Piękne chwile!

    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  17. jejku, jak fajnie, że o tym napisałaś. Tylko młodzi szukają i pędzą za nowym, starsi ludzie doceniają przeszłość i nie lubią zmian :) i dlatego u nich tak bezpiecznie i swojsko...

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Te filiżanki pamiętam z mojego dzieciństwa. Cudownie było napić się herbatki u Babci. U Ciebie tak nastrojowo. Dziękuję Ci za ciepłe słowa zostawione u mnie.
    Buziaki. Jak tam malutka???/

    OdpowiedzUsuń
  19. Wyrazy szacunku i życzenia zdrowia dla Babci)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne przedmioty ,miłe wspomnienia.....Serdeczie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Duzo zdrowka dla Babci!
    Takie wspolne chwile sa bezcenne:).
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. Ach, babcie i ich klimaty sa super:) Ja zaluje, ze mojej babci duzo stsroci nie zostalo niestety, za duzo ludzi w za malym domu:/ Do tego mentalnosc "nowe=lepsze" i wywalanie czy palenie "rupieci":/ Na szczescie po drugiej sp babci zostalo troche mebli i chyba cudem udalo mi sie zaklepac co moje i absolutnie nie na opal. wlasnie przytachalam z polski mala szafeczke z kompletu do kredensu, polki i stolu, czyli prezentu slubnego dziadkow. Odmaluje i mlody bedzie miec do sypialni. stol, ktoremu babcia osobiscie odciela kawalek nog, bo byl za wysoki do krzesel z zielonym obiciem po remoncie pokoju posluzy mlodemu za biurko. Juz sie doczekac nie moge i az mi sie dusza smieje na mysl o zawistnych spojrzeniach czlonkow rodziny, ktorzy chcieli te moje skarby spalic;)

    OdpowiedzUsuń
  23. że ja dopiero teraz wpadłam do Ciebie i nie widziałam wcześniej tych nastrojowych fotografii...

    wspaniałą musisz mieć Babcię (mając taką wnuczkę musi być WSPANIAŁA :))) ten cudowny klimat retro sprawia, że i ja chętnie napiłabym się herbaty z porcelanowej filiżanki, zjadła domowego ciasta...

    moja Ukochana Babcia nie żyje już wiele lat i co roku coraz bardziej do Niej tęsknię, doceniam jakim była Człowiekiem i pamiętam czego mnie nauczyła (zamiłowanie do robótek ręcznych mam po Niej właśnie)...

    pozdrawiam serdecznie :))
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  24. Oj tak Paulino, cudownie mieć babcię, babciny klimat jest jedyny i niepowtarzalny.U mojej babci w salonie stoją gdańskie meble i stól pod którym zawsze plątaliśmy się z kuzynostwem w trakcie rodzinnych uroczystości.W tych meblach niezmiennie krysztaly, srebra i plócienne obrusy, i jeszcze tary stojący zegar, w którym babcia do dziś trzyma przednie trunki.
    Tylko babci z każdym dniem ubywa, tylko to się u niej zmienia...szkoda...
    Dziękuję Ci pięknie za odwiedziny u mnie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Wspaniale jest mieć Babcię :))
    Uściskaj i wycałuj Ją przy najbliższej okazji :))

    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  26. lenko piękne zdjęcia, ja też kocham wracać w moje dziecinne i do tego tak bezpieczne strony...
    zapachy miejsca zakamarki takie same , taki sam smak .... chyba muszę pojechac do babci na weekend ... tak to doskonał ypomysł :)

    OdpowiedzUsuń