sobota, 6 listopada 2010

Będę piekła ciasteczka :D

Tylko jeszcze nie wiem jakie...



Ale ważne,że mam już foremki do wycinana w formie ślicznych śnieżynek.Na świąteczne ciastka jak znalazł,tylko najpierw musi się znaleźć przepis.
Dziewczyny,jeżeli znacie jakiś prosty,szybki przepis na "ciateczka" (jak to mówi moja Lenka,a muszę się pochwalić,że mówi coraz więcej,z każdym dniem:) to ja bardzo poproszę o podpowiedz.Będę bardzo wdzięczna za wszelkie przepisy.



Te śnieżynkowe foremki chodziły już za mną od dawna,w końcu je mam.Myślę o wykorzystaniu ich przy produkcji świątecznych ozdób z masy solnej,o ile starczy mi czasu.Booo muszę powiedzieć,że od tygodnia pracuję.Nie jest to praca ani szczyt moich marzeń,ale cieszę się,że jestem wśród ludzi,że coś się dzieje.Długo siedziałam w domu,najpierw w ciąży,pózniej z Lenką.Już najwyższy czas był,aby odskoczyć od codzienności i przy okazji zarobić trochę grosza,który zwłaszcza przed świętami się przyda :)
Na razie praca zdezorganizowała moje życie,ale mam nadzieję,że dojdę z tym jakoś do ładu i składu i znajdę czas na prace ręczne.



Ach,dodam jeszcze,że świeczniki to oczywiście pchlowy zakup,o którym już wspominałam.Dzisiaj też udało mi się kupić trzy mini latarenki za całe euro :) Przy okazji pokażę.



Pozdrawiam ciepluchno!

43 komentarze:

  1. No tak, ciasteczka będziesz piekła a tymczasem...... wspaniałe zdjęcia. Super. Pozdrawiam - Gabrysia

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dziś upiekłam cynamonowe - bardzo proste, nie za słodkie i pyszne :)
    A foremeczki-wykrajaczki cudowne!

    Trzymam kciuki za powodzenie w pracy :) Niedługo znów złapiesz swój rytm!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne te foremki! Świetnie będą wyglądać śnieżynkowe pierniczki na święta. I od razu gdy je zobaczyłam to pomyślałam o ozdobach z masy solnej.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. A jak już będziesz miała przepis na ciacha podziel się z koleżanką :) :) :)

    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  5. Foremki są śliczne.Ja kupiłam też dzisiaj foremki ale w kształcie zwykłych gwiazdek,do pieczenia pierników na święta. Z przepisem na ciasteczka nie pomogę.
    Paula,robisz piękne zdjęcia.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. No to gratuluję nowej pracy,zawsze jest szansa że pogadasz w bardziej "ludzkim" języku niż z naszymi pociechami ;))A foremki śliczne,ja też kupiłam,ale takie bardziej tradycyjne,do masy solnej mogą być...
    Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. foremki jak u Ushi

    OdpowiedzUsuń
  8. No foremki piękne :)
    Co do przepisów, ja mam to szczęście, że już od dawna polegam na blogu kulinarnym mojej kochanej siostrzyczki. Zawsze znajdę coś odpowiedniego i sprawdzonego:)

    Pozdrawiam cieplutko
    Agata

    OdpowiedzUsuń
  9. Paulucha a juz myslalam,ze o mnie zapomnialas i sie nie odzywasz na gg! Ja tu wsparcia potrzebowalam z tymi wszystkimi przygotowaniami urodzinowymi a ty milczalas:-/ Krzysiek w pracy do pozna a ja ,jak za kare z dzieciakami wio i do tego sprzatanie,gotowanie bigosow,krojenie salatek i tort oczywiscie:-)Dzisiaj sie nad nim meczylam,pokaze kiedy przy okazji,choc nic wielkiego.Ale plechy mnie bola ,a o nogach nie wspomne a to jutro dopiero sie zacznie hahaha.Nic ide szybko popytulac sie do mena mego bo czeka za mna( biedak mysli,ze bedzie cos wiecej niz przytulanki hihihi) i do lozeczka spac.Jutro wielki dzien dla nas :-)Ufff jak ten czas laeci.No dobra przynudzam tu ,wiec do rzeczy.Gratuluje z powodu pracy!Jakaby nie byla,zawsze cos. Wyrwiesz siez domku,zmienisz otoczenia.Energia w czlowieka wstapia:-)Ciekawa jestem kiedy i mnie sie uda uciec od roli "pani domu" hahaha.Buuuuziaki wielkie i odezwij sie ,jak tylko bedziesz miala chwilke.Ucaluj Lencie od cioci:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne foremki na ciasteczka. Oj piękne będziesz miała ozdoby w tym roku na święta. No i gratuluję nowej pracy,zawsze to lepiej wyjść do ludzi i zawiązywać nowe znajomości niż siedzieć w domu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. ależ one piękne...mają cudny kształt...
    Teraz tylko brać się za pieczenie ;-)))
    Ostatnio widziałam u Hafiji bardzo sympatyczny i prosty przepis...
    pozdrawiam serdecznie ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne foremki :))
    Niestety nie znam żadnego przepisu na ciasteczka :(
    Gratuluję serdecznie pracy! ;) Grunt to oderwać się od codzienności i spojrzeć innym okiem na otaczającą nas rzeczywistość ;)
    Ściskam ciepło kochana!:)

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja takich gwiazdeczek poszukiwałam ... i w rezultacie kupiłam ,,psie,, foremki;) Osobiście polecam kruche ciasteczka lloki(pyszne- piekłam juz\ż 2 raz). Bliżej świąt zamieszczę na blogu mój sprawdzony przepis na pierniczki i na ciasteczka orzechowe. Do Twoicj foremek jak znalazł.
    Przesyłam cieplutkie pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  14. Gdzie Ci się udało kpić takie foremki?! Od dwóch lat poluję na nie i nic.
    A przepis na ciasteczka na każdym kulinarnym blogu, u mnie też.

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Witaj:)
    Widz eże masz foremki:D
    ja foremek nie mam ale mam ciastka :)
    U mnie na blogu masz przepis na ciasteczka cynamonowe :)
    zapraszam do mnie na herbatke
    i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Boskie foremki, w sam raz na świąteczne pierniczki ;)) Pracy gratuluję, powoli wszystko się ułoży, buziaki :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Foremki są piękne! Zazdroszczę Ci ich:)
    A przepisu na ciasteczka korzenne czy pierniczkiposzukaj tutaj http://namiotle.widmo.biz/. Ja od kilku lat piękę tylko z tych przepisów, cisteczka są super. No i ta kobieta jest mistrzynią w dekorowaniu pierniczków:)
    pozdrawiam i zajrzyj tam koniecznie

    OdpowiedzUsuń
  18. cudowne foremki zakupiłaś,,aż oczy się cieszą do takich piękności. Paula jeżeli trafisz na podobne to chętnie przygarnę.
    Buziaki i miłej pracy

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne foremki::)Sama chcialabym wreszcie natrafić na podobne cuda:)Gratuluje powrotu do pracy:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepiękne foremki!!
    Od razu pomyślałam o świątecznych pierniczkach:)
    Gratuluję pracy...i zazdroszczę troszkę,bo mnie czeka w perspektywie jeszcze kilka lat w domu.A już bym chciała się wyrwać do pracy...jakiejkolwiek,byleby tylko poczuć znów smak finansowej niezależności.
    Ja ostatnio piekłam z moim synkiem bardzo proste i pyszne ciasteczka maślane.Jeśli będziesz chciała wypróbować,zapraszam:)http://slonecznik6.blogspot.com/2010/11/ciasteczka-maslane-i-zioowy-chleb-i.html
    Pozdrawiam,Agnieszka.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  22. Gwiazdeczki cudne Pauliniu...tez mam ochote na masę solną,juz od dawna.

    A na ciasteczka bym wpadła z chęcią!!:)

    Całuski

    OdpowiedzUsuń
  23. Ojj jakie cudne foremki ! Ja też od razu pomyślalam o masie solnej :) I świąteczne pierniczki będą wyglądały pięknie w tych kształtach!

    OdpowiedzUsuń
  24. gratuluję pracy! :) ułoży się wszystko - trzeba tylko trochę czasu.
    foremki jak marzenie

    __________
    www.klimatycznywroclaw.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  25. :) śliczne są, ślinka mi cieknie... a pamiętasz jak pytałam Cię o takie foremki? z resztą skrobnę mejla :P

    Widzę u Ciebie też duze zmiany, cieszę się!!! gratuluję pracy i życzę powodzenia :)

    Zaglądałam do Ciebie wcześniej ale nie zostawiłam komentarza bo tu net kiepsko chodzi :/ ale teraz przy okazji napiszę że piękne te Twoje tworki zimowe :) choineczki takie proste a ile w nich uroku! :) ja oprócz tego, że bedę bawić się w projektanta wnętrz - co bardzo lubię ;) to i za ozdóbki się biorę, takie zimowe ;)

    Pozdrawiam z zaśnieżonej Norwegii :*

    OdpowiedzUsuń
  26. przeurocze masz te foremki ja mogę polecić 2 sposoby na ciasteczka
    1. CIASTECZKA KRUCHE
    42 dag mąki
    30 dag masła
    1 szklanka śmietany
    aromat waniliowy lub cukier waniliowy
    Do posypania wedle uznania: gruby cukier, posiekane orzechy,posiekane migdały, cynamon. No i białko.
    Wszystko posiekać na stolnicy. Ciasto rozwałkować i wykroić foremkami. układać w formie. Posmarować białkiem i posypać czym się chce. Piec na jasno złoty kolor.

    OdpowiedzUsuń
  27. Piekne foremki , maja niezwykly ksztalt :)Powodzenia w nowej pracy, pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  28. Ale sesję zrobiłaś tym foremką:) Piknie się prezentują:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Bajeczne maja kształty, idealne na pierniczki na choinkę!

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny kształt foremek. Co do przepisu to poszukaj może tu: mojewypieki.blox.pl Wszystkie przepisy zamieszczone przez dorotus76 zawsze mi wychodzą (bo ona umieszcza całą masę cennych porad oprócz przepisu).

    OdpowiedzUsuń
  31. Foremki idealne na swiateczne ciasteczka.
    Piekne zdjecia.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  32. śliczne foremki, aż zapachniało świętami ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Urocze te foremki. Pragnę takich i pożądam! Czy nabyłaś je w Irlandii? Jak je tylko zobaczyłam u Ciebie na blogu, zaraz wysłałam mojego Mena do na poszukiwania (jest teraz w NI), ale wrócił z pustymi rękami... eh, faceci ;-)
    Baardzo już świątecznie u Ciebie, inspirująco ;-)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  34. Świetne formy, bajeczne wręcz, szkoda, że u nas takich chyba nie sposób znaleźć

    OdpowiedzUsuń
  35. Hej,hej kochane!
    Dziękuję za wszystkie namiary na przepisy i same przepisy :) Na pewno z któregoś skorzystam.

    Foremki kupiłam na wyspie w sklepie TkMaxx,wiem,że te sklepy są i w Polsce,we Wrocławiu,Warszawie chyba w Krakowie i Poznaniu.Możecie ich tam poszukać.Ja zapłaciłam 9,90€ za komplet.

    Buziaki wieczorne.

    OdpowiedzUsuń
  36. Śliczne foremki i już nie mogę doczekać się Twoich ciasteczek :))
    Niestety nie mogę podzielić się żadnym sprawdzonym, przepisem ;))

    Foremki można kupić tu:
    http://skladrzeczy.pl/cat-pol-1214553945-Dom-i-ogrod-Foremki-do-ciastek-Sniezne-krysztaly.html

    Są zarówno śnieżynki, jak i sto innych wzorów światecznych :))
    Producentem jest znana niemiecka firma Birkmann, a więc są porządne :)

    Gorąco pozdrawiam :0

    OdpowiedzUsuń
  37. cioteczka, super:))))) wszystko super, no co sie bede rozdrabniać. Dużo zmian u Ciebie:) oby na plus:)
    uciekam dać butlę Maćkowi , bo się domaga:)
    A potem-pranie, sprzątanie, gotowanie, prasowanie, jakieś mini szycie...
    Buziaki dla Was:*

    OdpowiedzUsuń
  38. Dziewczyny, jesteście cudowne! Informacje i inspiracje... a ja bezczelnie skorzystam ;-)
    W sklepiku podanym przez Joannę tyle cudności, że chyba zbankrutuję! A ja właśnie do TKMaxxa mojego chłopa wysłałam... ale tylko bałwanki znalazł ;-)

    OdpowiedzUsuń
  39. Mam super przepis na szwedzkie pierniki!! Jak będę w domu to napiszę.
    Bardzo ładne foremki mogą być na całą zimę i oczywiście piękną ozdobą np w domu w oknie ;)Jak nie miałam ozdób i oczywiście pieniędzy to wycinałam z białego papieru białe gwiazdki naklejałam na szyby a metalowe foremki wieszałam na karniszu obwiązane czerwoną wstążeczką.:)
    Pozdrawiam
    Nikusia

    OdpowiedzUsuń
  40. Śliczne zdjęcia, a te foremki aż zazdroszczę. Na swoje będe musiała chyba eszcze troche poczekać nie mówiąc już o tym że w naszym pieknym kraju nie ma aż takiego bogactwa form a przynajmniej ja nie spotkałam... Póki co oczami wyobrażni widze takie śliczne pierniczki i solniaczki hmmmm i wciąż zazdroszczę

    OdpowiedzUsuń
  41. Śliczne te foremki :) Ja mam też przeróżne ale śnieżynek nie mam ;)
    Przepis na ciasteczka mojej cioci, wypróbowany przez całą rodzinę, zawsze mi się udają i są pyszne :)

    Przepis na ciasteczka :
    1/2 kg mąki
    kostka margaryny
    2-3 żółtka
    3/4 szklanki cukru pudru
    cukier waniliowy

    Mąkę przesiać, dodać składniki i szybko zagnieść.
    Owinąć w pergamin lub woreczek foliowy i wstawić do lodówki na 1/2 godz (można także przechowywać kilka dni)
    Ciasto rozwałkować, wyciąć foremkami, posmarować białkiem, ozdobić np. orzechami, rodzynkami, kokosem, cukiereczkami kolorowymi do ciast, migdałami itp.
    Formę wysmarować i posypać grysikiem albo mąką lub piec na pergaminie.
    Piec na złoty kolor.

    Gotowe ciasteczka można polukrować

    Lukier- białko + cukier puder
    lub
    cytryna + cukier puder

    Można ciasteczka też upiec nie ozdobione i gotowe ciasteczka polukrować i posypać cukiereczkami do ciast nim lukier zastygnie, lub ozdobione i upieczone ciasteczka polukrować.
    Ciasteczka są także pyszne bez lukru, ja robię część z lukrem a część ciastek bez lukru.

    Pozdrawiam :)
    Tin-Tin

    OdpowiedzUsuń
  42. Wow! foremki są rewelacyjne! gdzie je zdobyłaś? jeśli to nie tajemnica..

    Powodzenia w nowej pracy! :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  43. piękne zdjęcia!! Jaki ma pani aparat, bo ja sie zastanawiem nad canonem a u Pani piękne wycgodzą :) ja polecam www.kwestiasmaku.com jest tam mnóstwo ciekawych przepisów i wszystkie, ale bez wyjątku sa pyszne!! jest kilka przepisów na ciasteczka czy pierniczki :)

    OdpowiedzUsuń